Spørgsmål om booking

Find svar på følgende spørgsmål på denne side:  

  • Hvordan booker jeg en feriebolig?
  • Hvad indebærer "Elektroniske Dokumenter"?
  • Hvor beskyttet er mine personlige oplysninger?
  • Hvornår kan jeg foretage en bestilling?
  • Hvordan kan jeg ændre eller annullere min bestilling?
  • Hvordan foregår betalingen?
  • Hvis du får nyt kort
  • Må jeg overdrage min bestilling af feriehuset til en anden person?
  • Må grupper / ungdomsgrupper leje feriehuse?
  • Hvorfor skal jeg betale Kurskat/turistskat?
  • Hvilken sikkerhed har jeg?


Hvordan booker jeg en feriebolig?

Du kan booke den direkte her på vores hjemmeside. Du er naturligvis også velkommen til at kontakte vores salgsafdeling på tlf. 3914 3300 eller dansommer@dansommer.dk Salgsafdelingen har åbent mandag-fredag kl. 9.00-18.30, lørdag 9.00-15.00 og søndag lukket.


Hvad indebærer "Elektroniske Dokumenter"?

Der fremsendes umiddelbart efter bestilling en E-mail med link til "My Booking", hvor betalingsoplysninger forefindes og lejedokumenter kan downloades efter 100% betaling. Har du betalt med Dankort/kreditkort, er lejedokumenterne til rådighed umiddelbart efter, at bookingen er foretaget.
OBS! Der sendes intet med alm. post. Det hele foregår via mail og på vores hjemmeside. Ønsker du derimod at modtage lejedokumenterne med alm. post, skal du kontakte vores salgsafdeling og booke ad den vej. Se Hvordan booker jeg feriebolig?


Hvor beskyttet er mine personlige oplysninger?

Alle oplysninger, som du indtaster når du booker en feriebolig her på hjemmesiden, sendes sikkert via SSL-kryptering til dansommer.

Tilbage til toppen

Hvornår kan jeg foretage en bestilling?

En bestilling til indeværende sæson kan altid straks foretages. Fra midten af et kalenderår har du også mulighed for at bestille til det kommende år. Hvis ”drømmehuset” endnu ikke er frigivet, kan du oprette en forreservation gennem vores salgskontor og efterfølgende få endelig besked, om bestilling er mulig eller ej. I udlandet er nogle feriehuse på ”request”, dvs. forespørgsel hos husejeren inden at en bestilling kan foretages. I disse tilfælde skal det fulde lejebeløb indbetales til os inden at forespørgslen foretages.
 

Hvordan kan jeg ændre eller annullere min bestilling?

Du skal straks kontakte vores salgsafdeling på dansommer@dansommer.dk eller tlf. 3914 3300, hvis du skulle ønske at ændre din bestilling. Betingelser og evt. gebyrer kan du finde i vores lejebetingelser.

Tilbage til toppen

Hvordan foregår betalingen?

Når du betaler online hos os, er du i trygge hænder. Vi har de højeste sikkerhedsforanstaltninger, så dine oplysninger kan behandles sikkert. Alle oplysninger sendes i krypteret form. 

Indbetaling i to rater: 

Din bestilling skal betales i to rater. 1. rate (25% af det totale beløb) betales, når du bestiller dit sommerhus. Dine betalingsoplysninger gemmes hos vores eksterne samarbejdspartner. 7 dage før 2. rate skal betales, vil du modtage en e-mail ang. betalingen af 2. rate. Videre informerer vi om, at 2. rate trækkes automatisk på forfaldsdato for 2. rate. Beløbet bliver trukket på det kreditkort, der er brugt til betaling af 1. rate ved bestillingen. 

Serviceydelser:

Bestiller du ekstra serviceydelser mellem 1. og 2. rate, f.eks sengelinned eller rengøring, forøger vi automatisk beløbet i 2. rate tilsvarende prisen på serviceydelserne. Skulle du få et nyt kreditkort mellem 1. og 2. rate betalingen, bedes du oplyse os om dette før 2. rate forfalder. Ellers vil du risikere at 2. rate ikke bliver betalt. 

 

Betaling af sommerhus med mere end 8 uger til ankomst: 

Når du har bestilt dit sommerhus, sender dansommer en bekræftelse pr. mail med link til betalingssiden. Lejebeløbet betales i to rater, hvoraf 1. rate (25 % af lejebeløbet) forfalder til betaling straks og skal være betalt senest 8 dage efter bestillingen er afgivet. 2. rate skal betales senest 42 dage inden ankomst. Når dansommer har modtaget 1. rate, får du adgang til dine rejsedokumenter.

Betaling af sommerhus med 8-6 uger til ankomst: 

Når du har bestilt dit sommerhus, sender dansommer en bekræftelse pr. mail med link til betalingssiden. Det samlede lejebeløb betales straks, og skal være betalt senest 3 dage efter bestillingen er afgivet.

Betaling af sommerhus med 6 uger eller mindre til ankomst: 

Når du har bestilt dit sommerhus, sender dansommer en bekræftelse pr. mail med link til betalingssiden. Det samlede lejebeløb skal betales straks. Der kan også betales med kreditkort, direkte til vores salgsafdeling, telefonisk. 

Betalingsformaliteter:

Når du har foretaget en bestilling, fremsender dansommer en bekræftelse pr. e-mail med angivelse af dit kundenummer. 

Har du valgt elektroniske dokumenter ved bestillingen af feriehuset, vil du, efter betaling, modtage en e-mail med et link til "MyBooking. I "MyBooking" kan du downloade de nødvendige oplysninger. Har du ikke valgt elektroniske dokumenter fremsendes lejebevis med angivelse af husets adresse og en vejbeskrivelse til nøgleudleveringsstedet, efter dansommer har modtaget din betaling. 

Betalingen kan foretages med Dankort/kreditkort, ved bankoverførsel og med brug af EAN faktura for offentlige institutioner. 


Hvis du får nyt kreditkort

Hvis du får nyt kort mellem første og anden rates betaling, skal du oplyse os om det, når 2. rate forfalder. I modsat fald kan betaling af anden rate nemlig ikke gennemføres.

 

Må jeg overdrage min bestilling af feriehuset til en anden person?

Ja! Indtil otte dage inden ankomst må du overdrage til anden person uden gebyr, hvis du ikke selv kan komme af sted. Vi skal dog have en skriftlig bekræftelse fra dig med angivelse af oplysninger på den person, der nu skal være registreret som lejer.

Tilbage til toppen

Må grupper / ungdomsgrupper leje feriehuse?

Enkelte husejere ønsker ikke ungdomsgrupper som gæster i feriehuset. Dette vil så oftest være angivet i husbeskrivelsen. Ungdomsgrupper defineres som en gruppe på minimum 6 personer, der hovedsagligt er under 21 år. Ungdomsgrupper skal anmeldes og dansommer forbeholder sig ret til at afvise disse. Hvis ungdomsgruppen ikke er forudanmeldt, kan dansommer på ethvert tidspunkt afvise en ungdomsgruppe ved ankomst eller under feriehusopholdet. Den der booker huset skal være fyldt 21 år. Ungdomsgrupper betaler senest ved ankomst et særligt depositumsbeløb,der består af feriehusets eventuelle ordinære aconto forbrug / depositum og et tillæg på kr. 3.500,- pr. angivet person på lejebeviset. Tillige er bestilling af slutrengøring obligatorisk, hvor dette ikke allerede er en del af lejebetingelserne ved det pågældende feriehus. Se også vores lejebetingelser
 

Hvorfor skal jeg betale Kurskat/turistskat?

De lokale myndigheder, i mange af de Europæiske lande, opkræver turistskat af dem der gæster landet. Typisk bliver der opkrævet et beløb pr. person/pr. dag. Beløbet svinger meget fra land til land. Turistskatten skal betales ved ankomsten til nøglepersonen/ejeren.

Hvilken sikkerhed har jeg?

Når du booker et feriehus hos dansommer er du automatisk sikret af vores Tryghedspakke, som består af afbestillingssikring - Penge-Retur-Garanti Best-Price-Garanti.
Det er også muligt at tilkøbe et Tillæg til Tryghedspakken

 

Oplysning om klagemuligheder: 

Skulle det sommerhus du har lejet hos dansommer ikke være tilfredsstillende, så skal du altid huske at gøre opmærksom på dette med det samme.

Reklamationer vedrørende rengøringen skal ske straks, og reklamationer vedrørende skader og mangler skal finde sted senest 72 timer fra lejeperiodens begyndelse eller efter konstatering af en mangel eller skade.

Denne type reklamationer skal rettes til sommerhusets ejer, dennes repræsentant eller til det lokale dansommer servicekontorer.

 

Skulle der opstå en haste-sag og du får brug for at komme i kontakt med os udenfor den normale åbningstid, kan du ringe til vores hotline på: +45 97 97 57 57.

Skulle problemet ikke blive afhjulpet til din tilfredshed, så kan du skrive til os:

dansommer

Søvej 2

6792 Rømø

Att: Kundeservice 

Mail: kundeservice@dansommer.dk 

 

Klagemuligheder udenfor dansommer: 

I tilfælde af at en klagesag ikke kan løses med dansommer, har du nedenstående muligheder: 

  • Send en klage over udlejningen af sommerhuset til Konkurrence og - Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan også indgive din klage via: www.forbrug.dk 
  • Eller benytte dig af EU Kommissionens online klageportal. Den er særligt relevant hvis du er bosat i et andet EU land end Danmark. Klagen skal indgives på: ec.europa.eu/odr. Hvis du benytter denne mulighed, skal du angive vores email adresse: dansommer @dansommer.dk.  

Tilbage til toppen